تحلیلی فردا

ساخت وبلاگ

ترکیب تیم فوتبال تراکتورسازی برای دیدار مقابل الهلال عربستان مشخص شد.

خبرگزاری فارس: تراکتورسازی و الهلال از ساعت 20 و 5 دقیقه امروز در ورزشگاه القطر به مصاف هم می‌روند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مسابقه با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد ایران‌پوریان، شجاع خلیل‌زاده، خالد شفیعی، سینا عشوری، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، فرزاد حاتمی، نانگ، مهدی کیانی و سعید آقایی به میدان می‌روند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:06

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خطاب به گروهی از مقامهای محلی در شهر آنکارا همچنین تصریح کرد، اکثر انتقادهایی که غرب علیه ترکیه مطرح می‌کند دارای "سوءنیت" است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، گزارش اخیر پارلمان اروپا که از عملکرد آنکارا در زمینه حقوق بشرو آزادی رسانه‌ها انتقاد کرده یک گزارش "تحریک‌آمیز" همزمان با قرار گرفتن روابط ما با اروپا در مسیری خوب است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خطاب به گروهی از مقامهای محلی در شهر آنکارا همچنین تصریح کرد، اکثر انتقادهایی که غرب علیه ترکیه مطرح می‌کند دارای "سوءنیت" است.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده که چند روز پیش پارلمان اروپا گزارش سالانه پیشرفت عملکرد ترکیه به عنوان کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا را که در آن از عملکرد آنکارا در زمینه حقوق بشر و آزادی مطبوعات درسال 2015 انتقاد شد تصویب کرد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:06

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:06

نادر سلیمانی هم تصویری از خودش را با تیتر دور دور منتشر کرده است. تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:06

پیام مشترک دادگان و پروین به مناسبت درگذشت اولادی:

دو پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پیامی درگذشت مهرداد اولادی را تسلیت گفتند.

خبرگزاری ایسنا: پس از درگذشت مهرداد اولادی، علی پروین و محمد دادگان که بعد از ظهر امروز در کنار یکدیگر بودند، در پیامی مشترک این ضایعه را به جامعه فوتبال و خانواده این بازیکن تسلیت گفتند.

متن این پیام در می خوانید:

متاسفانه یک بار دیگر شاهد اتفاقی تلخ در فوتبال کشور بودیم. هنوز قلب‌مان از غم درگذشت ناگهانی هادی نوروزی آرام نشده بود که امروز بار دیگر با خبر فوت یک بازیکن جوان دیگر دل‌مان داغدار شد. مهرداد اولادی یکی از بازیکنان بااستعداد و مهاجمی فرصت‌طلب بود که در دوران حضورش در پرسپولیس بارها هواداران را خوشحال کرد و توانست با عملکرد خوبش نظر مربیان تیم ملی را هم به خود جلب کند. امروز که خبر درگذشت این بازیکن جوان منتشر شد، یک بار دیگر خاطر همه فوتبال‌دوستان و هواداران پرسپولیس آزرده شد. همه ناراحت هستیم از این اتفاق‌های شوک‌آور و ناگهانی. نمی‌دانیم چرا این اتفاق بر سر دو جوان ارزشمند فوتبال‌مان آمده و فقط می‌توانیم بگوییم افسوس و صد افسوس از رفتن مهرداد و هادی و غمی که به خانواده‌های این دو عزیز وارد شده است. بار دیگر به جامعه فوتبال و ورزش کشور این ضایعه را تسلیت گفته و برای خانواده اولادی از درگاه خداوند متعال صبر و برای روح آن مرحوم آمرزش را خواستاریم.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:06

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان بی‌گناه افغانستان شد با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت دوست و برادر افغانستان ابراز هم‌دردی کرد.

خبرگزاری ایسنا: جابری انصاری هم‌چنین بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم به عنوان تهدید مشترک جامعه جهانی تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه انفجار انتحاری امروز در کابل 28 کشته و 327 زخمی برجای گذاشت.

در حمله امروز یک خودرو مملو از مواد منفجره در نزدیک یک شعبه اداره امنیت ملی که مسوول محافظت از رجال برجسته است، در محله پل محمود خان در مرکز کابل منفجر شد.

سخنگوی پلیس کابل گفت که انفجار در یک ایستگاه پرازدحام در کنار شعبه اداره امنیت ملی روی داده است. به گفته او، بیش‌تر قربانیان این انفجار غیرنظامیان هستند.

به گفته این سخنگو در این حمله دو مهاجم دست داشتند که یکی از آن‌ها در آغاز خودروی مملو از مواد منفجره خود را منفجر کرد و فرد دومی به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می‌داد، اما با کشته شدن او درگیری در محل رویداد پایان یافت.

وی به بی‌بی‌سی گفته که ۱۸۲ زخمی در بیمارستان‌ها هنوز تحت درمان هستند. باقی زخمی‌ها پس از درمان مرخص شدند و آن‌هایی که نیاز به مواظبت بیش‌تر داشتند، در بیمارستان‌ها ماندند.

در پی این حمله انتحاری آژیر هشدار سفارت آمریکا در پایتخت این کشور به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دود سیاه غلیظی در اطراف سفارت آمریکا در کابل حدود ساعت 9:45 صبح به وقت محلی مشاهده شد.

این انفجار هیچ خسارتی به سفارت آمریکا در کابل وارد نکرد؛ انفجاری که چند روز پس از اعلام آغاز حملات بهاره طالبان رخ داده است.

طالبان که مسوولیت حمله امروز را به عهده گرفته هشدار داده بود در جریان حملات بهاره تحت عنوان "عملیات عمری" حملات گسترده‌ای را علیه مواضع "دشمن" صورت خواهند داد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:06

قبل از علنی شدن اقدامات مربوط به عادی شدن روابط کوبا و آمریکا، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آمریکایی لاتین آمریکا را تهدید کردند که اگر مانع شرکت کوبا در اجلاس جامعه کشورهای آمریکا بشود، این کشورها آن اجلاس را تحریم خواهند کرد.

سفر اوباما به کوبا پایان دشمنی های دو کشور بود؟

سرویس بین الملل فردا؛عبدالحمید شهرابی: برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا روز گذشته در کنگره حزب کمونیست گفت: در سفر اوباما به کوبا حمله‌ای جدی به عقاید، تاریخ، فرهنگ و نمادهای ما صورت گرفت. 21 مارس 2016 بود که اوباما در سفری تاریخی به کوبا سفر کرد. 

سفر اوباما به کوبا در ادامه تلاش برای روند عادی سازی روابط کوبا و آمریکا بود که این جریان از سال گذشته آغاز شد. در ابتدا باید گفت این عادی سازی اتفاق نیفتاده است و با توجه به ادامه رفتار خصومت‌آمیز آمریکا با کوبا، چشم‌انداز عادی‌شدن روابط بین دو کشور واقعی به نظر نمی‌رسد. عادی‌سازی روابط اتفاق نیفتاده، به این علت که کوبا لغو تحریم‌ها علیه این کشور و بازپس‌‌گرفتن جزیره گوانتانامو را شرایط عادی شدن روابط اعلام کرده و این دو شرط تحقق نیافته است. این جریان از سویی اذعان هیئت حاکمه آمریکا به این نکته است که سیاست تحریم در برابر ملت کوبا در این 5 دهه شکست خورده و جواب نداده است.  یعنی هدف از تحریم شکست انقلاب کوبا بود که این نقشه با مقاومت ملت کوبا عقیم ماند.  اما حقیقت سفر اوباما چه بود؟

سفر اوباما به کوبا از چند زاویه قابل بررسی است. در یکصد سال گذشته این دومین باری است که رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به کوبا به کوبا سفر می‌کند. اولین بار در سال 1928 یعنی 88 سال پیش کالوین کولیچ به کوبا سفر کرده بود. اما چه تفاوتی میان این دوسفر وجود داشت؟ وقتی رئیس جمهور آمریکا در 1928 پا به کوبا می‌گذارد به سرزمینی می‌رود که تحت امر و اختیار دولت آمریکا قرار داشت. حکومت دست نشانده و مطیع امر آمریکا در آنجا مستقر بود. شرکت‌های غربی و عمدتا آمریکایی در آنجا حکمرانی می‌کردند. رئیس جمهور و دولت کوبا را تعیین و کشور را مطابق منافع و امیال خود اداره می‌کردند. 88 سال بعد حتی مخالفان کوبا نمی‌توانند این واقعیت را کتمان کنند که کوبا سرزمینی آزاد و مستقل است.  کوبا 57 سال بعد از پیروزی انقلاب‌اش در مقابل فشارهای ایالات متحده مقاومت کرده و در این مدت دستاوردهایی برجسته داشته است.  وقتی که مراجع بین‌المللی و حتی سایت‌های اطلاعاتی/امنیتی آمریکا چون سیا هم شاخص‌های پیشرفت‌های فوق‌العاده کوبا را در زمینه‌های بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، ورزش و دیگر حوزه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، جایی برای انکار این دستاوردها وجود ندارد.  ضمنا دستاوردهای انقلاب کوبا به مرزهای این کشور محدود نمی‌شود. 

قبل از علنی شدن اقدامات مربوط به عادی شدن روابط کوبا و آمریکا، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آمریکایی لاتین آمریکا را تهدید کردند که اگر مانع شرکت کوبا در اجلاس جامعه کشورهای آمریکا بشود، این کشورها آن اجلاس را تحریم خواهند کرد.  این خود یک شاخص روشن از ریشه‌دواندن انقلاب کوبا در آن منطقه است.  یعنی،  اگر تا قبل از سال 1998، که سال پیروزی مرحوم هوگوچاوز در انتخابات ونزوئلاست، اکثر کشورهای آمریکای‌لاتین مخالف دولت انقلابی در کوبا و متحد ایالات متحده بودند، امروز آقای اوباما در شرایطی به کوبا می‌رود که همان اکثریت قریب به اتفاق یا علنا در کنار کوبا قرار دارند و یا این که دیگر در جایگاهی نیستند که علنا علیه کوبا و به نفع آمریکا موضع‌گیری کنند. 

موضوع دیگر افکار عمومی در خود ایالات متحده است. موسسه گالوپ اخیرا نظرسنجی را منتشر کرده بود که در آن اشاره می‌کند به این که در 1996 یعنی 20 سال پیش یک نظرسنجی صورت می‌گیرد که از مخاطبان آن (شهرواندان ایالات متحده) سؤال می‌شود که نظرتان راجع به کوبا چیست؟ در 1996 تعداد کسانی که نظر خیلی مساعد یا نسبتا مساعد به کوبا دارند 10 درصد است؛ اما 20 سال بعد که امروز است 54 درصد شهروندان آمریکایی نسبت به کوبا نظر مساعد دارند و میزانی بیشتر از این آمار، تغییر و تحولات زیر پوستی است. 

موضوع  دیگری که درباره این سفر وجود دارد، تغییر نگرش مهاجرین کوبایی است. بعد از پیروزی انقلاب کوبا نیروهایی که طرفدار دیکتاتوری و خانواده‌های سرمایه‌داران کوبایی که عمدتا شرکای سرمایه‌داران ایالات متحده بودند، کوچ کرده و بیشتر در ایالت فلوریدا ساکن شده و پایگاه مهم تهاجم علیه انقلاب کوبا را تشکیل دادند. از سوی دیگر، این ایالت رأی تأثیرگذاری در انتخابات ایالات‌متحده دارد و این هم به لحاظ تعداد نمایندگان این ایالت است و هم به علت نفوذ مالی و سیاسی‌ای که مهاجرین کوبایی در جامعه آمریکا و به خصوص در مجلس این کشور دارند. این جمعیت و پایگاه اجتماعی در سال‌های گذشته ترکیب‌اش تغییر کرده است، یعنی بسیاری از کسانی که طی دو دهه گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند، مهاجرت‌شان بیشتر جنبه اقتصادی داشته است؛ به عبارتی این افراد عمدتا برای رفاه و امکانات اقتصادی مهاجرت کرده‌اند و لزوما با انقلاب کوبا خصومت ندارند. خانواده‌های این افراد اغلب در کوبا هستند و ارتباط این افراد با خانوداه‌هایشان برقرار است. نظر این افراد این است که با بهبود روابط ایالات متحده و کوبا بتوانند راحت‌تر با خانواده‌هایشان در ارتباط باشند و به کوبا کمک کنند؛ یعنی وجه تمایز اساسی بین افرادی که سابقا به آمریکا مهاجرت می کردند و کسانی که این چند ساله مهاجرت کرده‌اند وجود دارد. مهاجران اولیه اکثرا متشکل از نیروهای ضدانقلاب بودند و مهاجران اخیر خواستار ایجاد و عادی سازی روابط با کوبا هستند. 

از سوی دیگر بخشی از سرمایه گذاران ایالات متحده به حضور در کوبا تمایل دارند؛ زیرا در سال های گذشته شاهد این بوده‌اند که جای آنها را چین و روسیه گرفته‌اند و برخی کشورهای اروپایی هم تمایل دارند در همین جهت حرکت کنند.  بخش مهمی از نیروهای سرمایه‌داری ایالات متحده برای عقب نماندن از این قافله تمایل دارند که این روابط برقرار شود.

در نهایت باید ببینیم چرا این سفر یک سال پیش یا 10 سال پیش صورت نگرفت؟ به نظر می رسد تغییرات اساسی ایجاد شده در روابط دو کشور یعنی ادامه پایداری ملت کوبا و شکست سیاست تحریم و تحولات در منطقه آمریکای لاتین همه اینها موجب پذیرش این تغییر شده است، نه اینکه از روی میل حاکمان ایالات متحده باشد.  در این حال، به این واقعیت نیز باید توجه داشت که کوبا سال‌ها پیش از این جریان به اصطلاح عادی‌سازی روابط با آمریکا ضرورت ایجاد برخی تغییرات و اصلاحات در مناسبات اقتصادی خود را با حفظ ماهیت و دستاوردهای انقلاب تشخیص داده و مشغول تدارک در این زمینه بوده است.  ‌

خلاصه این که باید دید که سفر اوباما به کوبا از موضع ضعف امپراتوری امریکا صورت می‌گیرد یا از قدرت آن؟  در پاسخ به این سؤال باید بدنبال واقعیات بود و نه حدث و گمان و واقعیت این است که این سفر نشانه شکست امریکا در جنگ سخت علیه کوباست و در عین حال ادامه و تشدید جنگ نرم را هم نشان می‌دهد.

در این شرایط، دغدغه‌ای که نیروهای حزب‌الهی و انقلابی در ایران نسبت به تحولات کوبا دارند قابل فهم است.  دوستداران انقلاب کوبا نگرانند که نکند کوبایی که به عنوان پایگاه شناخته شده مقاومت در برابر نظام سلطه آمریکا است از این خط‌مشی عدول و انقلاب را قربانی روابط با ایالات متحده کند.  لکن، این نوع نگرانی با توجه به حقایق موجود تا حدی زیاد برطرف می‌شود؛ چرا که، از زمانی که صحبت از عادی‌سازی روابط ایالات متحده با کوبا شده است کسی نتوانسته به مواردی اشاره کند که کوبا از مواضع انقلابی‌اش عدول کرده باشد؛ چون اصلا هیچ نمونه‌ای وجود ندارد. 

عده‌ای در ایران وضعیت کوبا را با برجام و مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 مقایسه می‌کنند.  اما به غیر از تشابهات باید تفاوت‌ها را هم در این قیاس مورد توجه قرار داد.  به تعبیر مقام معظم رهبری در این مذاکرات هزینه سنگینی پرداخت شده است.  برای برخی از دوستان این تصور وجود دارد که هزینه‌های سنگینی هم کوبا در این جریان پرداخت می‌کند. لکن، واقعیت این است که کوبا برسر مواضع خود ایستاده و در مقابل فشارهای آمریکا عقب‌نشینی نکرده است.  

در این شکی نیست که تغییر مواضع مقامات آمریکایی با هدف نفوذ در کوبا صورت می‌گیرد و به همین علت جای تعجب نیست که نیروهای انقلابی نسبت به این خطر احساس نگرانی دارند.  این دغدغه در عین حال که درست است باید حد و مرز خود را داشته باشد؛ به عبارتی ما با ملتی مواجه هستیم که تجربه 6 دهه گذشته نشان می‌دهد که از پس انواع و اقسام تهاجمات آمریکایی برآمده است، نه فقط حمله و جنگ نظامی بلکه هم‌چنین محاصره اقتصادی  که طولانی‌ترین و شدید‌ترین محاصره اقتصادی علیه یک ملت در طول تاریخ است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:00

کانال پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره مرگ مرحوم مهرداد اولادی منتشر کرده است.

خبرآنلاین: کانال پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره مرگ مرحوم مهرداد اولادی منتشر کرده است؛

در ساعت 13:48 با اورژانس 115 تماس گرفته شد و عوامل اورژانس در ساعت 13:54 در محل حضور یافتند. مرحوم اولادی هیچگونه علائم حیاتی نداشته و توسط تکنسین های اورژانس به مدت30 دقیقه عملیات احیاء انجام می شود و پس از برنگشتن علائم حیاتی در ساعت14:56 از محل سکونت به بيمارستان شهدای تجريش منتقل می شود و در بيمارستان نیز به مدت يك ساعت عمليات احياء ادامه می يابد اما متاسفانه تلاش پزشكان مؤثر واقع نمی شود و بازیکن سابق تیم های ملی، استقلال و پرسپولیس و بازیکن فعلی تیم ملوان بندرانزلی جان خود را از دست می دهد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:00

در میان بحث و جدلها و مخالفت‌های عمومی در مصر با واگذاری دو جزیره صنافیر و تیران توسط دولت این کشور به سعودی در خلال سفر ملک سلمان به قاهره، نوزاد دختری در روستای اولاد یحیی در مرکز دارالسلام استان سوهاج مصر متولد شده که پدرش نام «صنافیر» را بر روی او گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا: رشدی السید خلیفه، پدر این کودک که دارای لیسانس مطالعات اسلامی و عربی از دانشگاه الازهر گفت، یک سال قبل ازدواج کرده و همسرش به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول به کار است و نام «صنافیر» را برای فرزند نخست خود انتخاب کرده تا میزان وطن پرستی خود را نشان بدهد و اگر خداوند فرزند دیگری به وی بدهد نامش را «تیران» خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: این دو جزیره تیران و صنافیر مصری هستند و نه سعودی و این دو جزیره در قلب مردم مصر قرار دارند.

در این میان کارمند دفتر بهداشت روستا از ثبت نام این کودک به بهانه بروز مشکلات بعدی خودداری کرد. اما رشدی این نام گذاری را اقدامی فرهنگی و ارزشمند توصیف کرده و می‌گوید: ترجیح دادم تا با نامگذاری فرزندم به این اسم، این مساله را برجسته نمایم چون کسی به حرف ما توجهی نمی‌کند و در کنار آن اگر سازمان امنیت به فکر بازداشت من باشد باید مرا همراه با نوازدم بازداشت کند.

اقوام رشدی، پدر این نوازد دختر با قرار دادن عکس او در فیسبوک به او تبریک گفتند و پیام دادند «یک نوزاد پسر به نام تیران می‌خواهیم تا این دو با هم ازدواج کنند.»

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:00

قیمت انواع خودرو در مناطق آزاد در بازار منتشر شد. تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:59

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برنامه ششم را به مجلس ارائه نکرده است، تشکیل جلسات بدون ارائه برنامه را خلاف آیین نامه داخلی خانه ملت عنوان کرد.

خبرگزای فارس: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه پارلمان طی اخطاری گفت: امروز یک پیامک به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه مجلس برایم آمد که طی آن اعلام شده بود نشست‌های این کمیسیون از روز چهارشنبه برگزار می‌شود و جلسات در هفته آینده هم برقرار است.

وی اضافه کرد: براساس اصول 43، 44 و 126 قانون اساسی و همچنین تصویر شورای نگهبان از اصل 126 تقدیم برنامه وظیفه دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس دولت باید لایحه برنامه را به مجلس ارائه کند، اظهار داشت: دولت لایحه احکام مورد نیاز برنامه ششم را تقدیم کرده است.

توکلی در همین زمینه خاطرنشان کرد: بنده در جلسات عرض کردم این کار قانونی نیست، اینکه شما به عنوان مجلس نمی‌توانید احکام دائمی مورد نیاز برنامه را تبدیل به برنامه ششم کنید. در واقع این اقدام وظیفه مجلس نیست و مناسبات قوا را خراب می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: آقای رئیس جمهور معتقد است که نباید برنامه بدهند، در مجمع تشخیص مصلحت نیز این موضوع را بیان کردند. اگر وی چنین نظری دارد باید از شورای نگهبان استفسار کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود در زمینه‌های ارائه برنامه ششم گفت: من با رئیس مجلس و اکثر اعضا هیات‌ رئیسه صحبت کردم، آنها قبول دارند که لایحه ارائه شده از سوی دولت برنامه نیست. در چنین وضعیتی وقتی برنامه ارائه نشده باشد و کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه دهد اقدامی خلاف آیین نامه صورت گرفته است.

به گزارش فارس، پس از بیان اخطار احمد توکلی، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اخطار نماینده تهران را وارد ندانست و گفت: اخطار را وارد نمی‌دانم به دلیل اینکه ما جلساتی برای بررسی برنامه ششم برگزار کردیم که دولت نیز در آنها حضور داشت، آنها با تغییر عنوان مخالفتی نداشتند و می‌گفتند ما لایحه را به عنوان برنامه ارائه کردیم. اما اگر می‌خواهید عنوان آن را اصلاح کنید.

وی در پایان اظهار داشت: یک حرکت مشترک از سوی دولت و مجلس در این زمینه صورت گرفت.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:59

تصادف سرنشینان یک خودروی فورد داج با تریلی در رشت این روزها در سایت ها و نشریات استان گیلان خبر ساز شده است. یکی از قربانیان حادثه، فرزند یک پزشک حاذق و جراح قلب معروف رشت است که اکنون به سوگ فرزندش نشسته است.

ایران: عصر سه شنبه هفته گذشته   برخورد اتومبیل «فورد اج» پلاک منطقه آزاد انزلی با یک دستگاه تریلی منجر به مرگ دو سرنشین و جراحت شدید نفر سوم شد.

به گزارش گیل نگاه تصادف در جاده رشت به انزلی جنب آهن فروشی گسکری بوقوع پیوست.

شاهدان عینی  گفتند سرعت راننده خودروی «فورد اج» باعث شد که ناگهان کنترل از دست راننده خارج شود و از پشت به یک تریلی که بار رول ورق داشت برخورد کند.

این برخورد شدید باعث مرگ دو سرنشین و راهی شدن سرنشین دیگر به بیمارستان آریای رشت شد.

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گیلان از مرگ تلخ ۲جوان ۲۰ ساله در تصادف فورد و تریلی در محور رشت خبر داد و گفت یک جوان دیگر هم با حال وخیم در بیمارستان بستری است.

آمنه اخلاقی اعلام کرد: ساعت ۱۶:۲۳ عصر روز سه شنبه طی تماس مکرر مردمی مبنی بر وقوع تصادف در محور رشت انزلی محدوده معروف به پیچ ساختمان به سرعت ۲ تیم از تکنیسینهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود در این حادثه متأسفانه ۳ پسر جوان با سن تقریبی ۲۰ در اثر تصادف شدید خودروی فورد شاسی بلند به شدت دچار صدمه شده بودند.

یکی از این جوانان در لحظه تصادف جان باخته بود و تلاش برای نجات وی بی نتیجه بود و ۲ نفر دیگر توسط آمبولانس های اعزامی با انجام مراقبتهای پیشرفته درمانی به مرکز درمانی آریا شهر رشت منتقل شد.متأسفانه علی رغم تلاش تکنیسینهای اورژانس یکی از این مصدومان در بیمارستان جان خود را از دست داد . گزارش های رسیده از وخامت حال نفر سوم حکایت دارد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:59

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازی در کشور ثالث تصمیم خوبی نبود اما امیدوارم بازیکنان ما فردا کیفیت خوب خود را به نمایش بگذارند و در پایان با پیروزی و کسب 3 امتیاز از زمین بازی خارج شویم.

ورزش سه: یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از دیدار برابر النصر عربستان در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تشکر از مقامات و فدراسیون فوتبال عمان به خاطر فراهم کردن شرایط خوب برای دیدار ذوب آهن و النصر اظهار داشت: بازی در کشور ثالث تصمیم خوبی نبود،  دوست داشتیم این بازی در ایران برگزار شود تا هواداران ما از تماشای بازی در خانه و همچنین هواداران النصر از بازی در عربستان لذت ببرند.
 
وی با بیان اینکه بازی پیش رو حساس ترین بازی گروه ما به شمار می رود افزود: النصر بازیکنان خوبی در اختیار دارد که نباید در بازی فردا به آنها فضا بدهیم، تقریبا در این بازی حق اشتباه نداریم و باید بدانیم برای موفقیت باید در تمام دقایق بازی تمرکز کافی را داشته باشیم.
 
گل محمدی گفت: امیدواریم بازیکنان ما کیفیت خوب خود را به نمایش بگذارند و در پایان با پیروزی و کسب 3 امتیاز از زمین بازی خارج شویم.
 
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی‌های ما با فاصله زمانی کمی برگزار می‌شوند اما خسته نیستیم، مطمئن هستیم که با انگیزه و آمادگی بالا در بازی فردا به میدان می‌رویم، من در بازیکنان انگیزه خوبی می‌بینم و امیدوارم که در بازی پیش رو موفق شویم.
 

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:57

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در باره مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس درباره قیمت شناور بنزین با محاسبه قیمت بنزین در فوب خلیج فارس می‌گوید در کشور مکانیرمی برای اینکه هر روز قیمت بنزین را بر اساس قیمت فوب تغییر دهیم، نداریم.

خبرگزاری ایسنا: شاهرخ خسرونی درمورد مصوبه بنزینی اخیرمجلس گفت: قانون مطرح شده و حالا باید منتظر تائید شورای نگهبان و ابلاغ آیین نامه اجرایی آن بمانیم که در آن جزییات اجرایی این مصوبه تعیین شود.

وابستگی قیمت تمام شده موضوع بند «ج» این مصوبه، به قیمت بنزین در فوب خلیج فارس مهم‌ترین ابهام آن است، موضوعی که خسروانی در مورد آن می‌گوید: قیمت بنزین در فوب خلیج فارس شناور است و ما در داخل کشور مکانیزم اینکه هر روز قیمت را بر این اساس بالاوپایین کنیم نداریم.

وی تصریح کرد: بنابراین در آیین‌نامه اجرایی این مصوبه باید راهکاری برای این قیمت شناور پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول احتمال می‌دهد که در آیین‌نامه اجرایی این مصوبه برای حل این مشکل با در نظر داشتن قیمت بنزین در فوب، نرخی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یا یک ساله به عنوان نرخ ثابت در نظر گرفته شود.

وی می‌گوید: آیین نامه می‌تواند در محدوده قانون مصوب نحوه اجرای آن را تعیین کند.

خسروانی همچنین در باره دیگر فاکتورهای تعیین قیمت تمام شده بنزین موضوع این مصوبه مجلس، عنوان کرد: سایر فاکتور های تعیین قیمت به اندازه قیمت بنزین در فوب خلیج فارس متغیر و شناور نیست و برای مثال دست مزد جایگاهداران معمولا سنواتی تعیین می‌شود.

وی درپایان تاکید می‌کند که هنوز نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در این رابطه داشت.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:57

یک مقام مسئول با اشاره به صادرات پنج محموله محصولات پلیمری به آلمان از ابتدای سال ۲۰۱۶، گفت: با لغو تحریم‌ها، صادرات پتروشیمی ایران به آلمان به‌عنوان بزرگترین بازار اروپا آغاز شده است.

خبرگزاری مهر: دیاکو عباسی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به کشورهای اروپایی در دوران پساتحریم، گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون پنح محموله محصولات پلیمری ایران به کشورهای اروپایی صادر شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه آلمان بزرگترین بازار پلیمر و پتروشیمی در بین کل کشورهای اروپایی به شمار می رود، تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون پنج محموله شامل انواع پلی اتیلن‌ها به کشورهای آلمان، ایتالیا و بلژیک صادر شده است.

رئیس بازرگانی پتروشیمی امیرکبیر با تاکید بر اینکه به عبارت دیگر با لغو تحریم‌ها، صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به آلمان به‌عنوان بزرگترین بازار اروپا آغاز شده است، اظهار داشت: تمامی محموله های پلیمری و پتروشیمی صادراتی ایران توسط خط کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشورهای اروپایی صادر شده و مشکلی برای تامین کشتی وجود ندارد.

عباسی همچنین تاکید کرد: در طول هفته گذشته تاکنون مذاکراتی با نمایندگان شرکت‌هایی از اتریش، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک و چندین کشور اروپایی در شرق این قاره انجام شده است، تاکید کرد: شرکت‌های پتروشیمی به دنبال خرید و یا اجاره انبار و یا مخازن ذخیره سازی محصولات پتروشیمی و پلیمری در سطح اروپا هستند.

وی همچنین از صادرات محصولات پتروشیمی امیرکبیر به بیش از ۲۰ کشور جهان خبر داد و بیان کرد: در کنار چین، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز از دیگر بازارهای صادراتی به شمار می روند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک انبار توزیع کننده محصولات پلیمری در «آنتورپ» بلژیک بوده و این شهر می‌تواند هاب جدید توزیع محصولات پلیمری و پتروشیمی ایران در سطح قاره سبز باشد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:57

به اعتقاد نگین صدق‌گویا، سینما و تلویزیون ایران در این سال‌ها با بحران فیلمنامه‌های بی‌محتوا مواجه شده‌اند.

خبرگزاری مهر: نگین صدق‌‌گویا، بازیگر سینما و تلویزیون که پس از بازی در مینی سریال «فراموشی» که سال گذشته از شبکه یک سیما روی آنتن رفت کار جدیدی از او پخش نشده است درباره علت کم‌کاری خود گفت: دلیل کم‌کاری‌ من کیفیت کارهای پیشنهادی است. متاسفانه عموم فیلمنامه‌ها ضعیف، بی‌منطق، بی‌محتوا یا تکراری است.

وی افزود: در مقابل این پیشنهادها من خود را جای مخاطبان می‌گذارم که مگر چه گناهی کرده‌اند که باید مدام یکسری سریال‌های بی‌محتوا و از نظر مضمون تکراری را ببینند. چرا فیلمنامه‌نویسان نباید کوچکترین خلاقیتی در نگارش از خود به خرج دهند؟

بازیگر فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل الله» ادامه داد: در این یک‌ماهی که از سال جدید گذشته، پیشنهاد بازی در یک سریال و یک تله‌فیلم را به دلیل ضعف فیلمنامه رد کردم، اما یک پیشنهاد سینمایی مناسب داشتم که متاسفانه هنوز سرمایه‌گذار آن مشخص نیست.

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» همچنین مساله سرمایه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فیلمسازان در این سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در این سال‌ها بسیار اتفاق افتاده که عده‌ای با این شرط که خود نقش اول را بازی کنند، حاضر به سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم شده‌اند. زمانی هم که بازیگرانی چون من به این امر اعتراض می‌کنیم، دست‌اندرکاران تولید این‌گونه پاسخ می‌دهند که «شما چرا اینقدر اعتراض می‌کنی؟ حالا می‌خواهیم یک سناریویی را بسازیم، تا کاری انجام داده باشیم».

صدق‌گویا در ادامه با بیان این نکته که مسئولان سینمایی و تلویزیونی در ایران باید با ارائه کارگروه‌های ویژه به حل معضل سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم‌ها بپردازند، اظهار کرد: بسیاری از فیلمنامه‌های خوب و با کیفیت نیز با مشکل نبود سرمایه برای ساخت مواجه هستند و خود شاهد بوده‌ام که چه فیلمنامه‌های فاخر و ارزشمندی به دلیل نبودن سرمایه هیچگاه به مرحله ساخت نرسیده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: هنرمند اگر کار نکند با مشکل تامین معیشت مواجه می‌شود بنابراین یا باید به بازی در هر کار بی‌کیفیت و سخیفی تن در دهد یا باید روزگار را به عسرت بگذراند. من که فعلا دارم تحمل می‌کنم، تا در آینده چه پیش آید.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:56

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت:‌ دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که «چه توصیه‌ای برای مردم در موضوع دیابت دارید و آیا خودتان در خانواده فرد مبتلا به دیابت دارید»، اظهار داشت:‌ خیر،‌ فرد مبتلا به دیابت در خانواده نداریم.

وی افزود: به عنوان مسئول بهداشت دولت توصیه مبارزه با چاقی می‌کنم زیرا چاقی بنای تمام بیماری‌ها است و پرخوری نیز یکی دیگر از این موارد است؛‌ 35 درصد از آنچه روزانه استفاده می‌کنیم مورد نیاز بدن نیست و تبدیل به چربی، چاقی و دیابت می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بیماری‌های مفصلی، کبد چرب و بیماری‌هایی که برخی از آنها با علم امروز قابل درمان نیست،‌ همگی از چاقی نشأت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در مورد بچه‌ها تنقلاتی که مصرف می‌کنند و در مورد غذا، خانم‌ها مراقب باشند زیرا اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است.

وی افزود: کسی که دیابت دارد تمام رگ‌های بدنش دچار ابتلاست و از مغز و چشم گرفته که باعث کوری می‌شود؛ ضمن اینکه شایع‌ترین علت کوری دیابت است؛‌ پیوند کلیه، پیوند قلب، سکته قلبی و سکته مغزی نیز از چاقی، مصرف قند و دیابت است.

وی ادامه داد: امسال سعی می‌کنیم یکی از معضلات سلامتی که اضافه وزن و دیابت است را پیشگیری کنیم و در این زمینه از مردم تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سلامت دهان و دندان و سلامت اعصاب و روان اهمیت داد، تصریح کرد: اگر تمام موارد را با هم بخواهیم سخت است، اما امیدوارم مردم به وزن خودشان و مصرف شکر و شیرین‌کننده‌ها اهمیت دهند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سن دیابت به سن دانش‌آموزان رسیده است، گفت:‌ بله، دیابت در کشور رو به گسترش است و یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود که هزینه بسیار زیادی را تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اندام‌هایی که مبتلا می‌شود کلیه است و اگر با همین وضع پیش برویم در 10 سال آینده سالانه 2500 میلیارد تومان باید برای دیالیز و خدمات این بیماری هزینه کنیم.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:56

خبرگزاری ایسنا: توکل شاکرمی اظهار کرد: طی روزهای گذشته یک زوج جوان با مراجعه به ستاد دیه استان از صدور حکم جلب و مراجعه مامور برای زندانی کردن پسر 5 ساله‌شان خبر دادند.

وی افزود: کودک این خانواده در حین بازی ناخواسته موجب آسیب چشم همبازی‌اش می‌شود که در ادامه والدین این کودک با ایراد قسامه مدعی می‌شوند که چشم فرزندشان آسیب جدی دیده است؛ البته والدین کودک مورد شکایت هم اعلام می‌کنند فرزند آن‌ها بدون سوء نیت و در حین بازی کودکانه مسبب این حادثه شده که قاضی پرونده هم بعد از استماع این دفاعیات به محکومیت این کودک به صورت غیرعمد و پرداخت دیه رای می‌دهد.

شاکرمی تصریح کرد: در گذشته بارها شاهد بروز حوادث غیرعمد کودکان و نوجوانان در حین بازی به صورت اتفاقی بوده‌ایم، اما همواره رای بر پرداخت دیه توسط عاقله صادر و از زندانی کردن طفل تا رسیدن به سن قانونی خودداری می‌شد.

وی ادامه داد: در قانون جدید مجازات اسلامی هم، پرداخت دیه بر عهده شخص گذاشته شده و در صورت عدم توانایی پرداخت دین، شخص که ممکن است طفل هم باشد روانه زندان خواهد شد و به همین دلیل حکم جلب کودک مورد شکایت در این ماجرا صادر شد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان ادامه داد: با طرح موضوع در جلسه هیات مدیره استان و مطالعه پرونده توسط رییس کل دادگستری با همکاری خوب عالی‌ترین مقام قضایی استان از ورود این کودک به کانون اصلاح‌وتربیت جلوگیری شد.

وی با یادآوری اینکه دو مورد دیگر هم همانند این پرونده که حکم جلب کودک صادر شده بود را در انتهای سال 94 داشتیم، گفت: با توجه به مراجعه دو خانواده‌ دیگر در همین زمینه در طول دو ماه گذشته به این نهاد مردمی، چند ماده از قانون جدید مجازات اسلامی نیاز به اصلاح جدی دارد، البته این احکام نیز اجرایی نشد.

وی مواد قانونی نیازمند اصلاح را مواد 92، 462، 448، 456 و 559 قانون جدید مجازات اسلامی عنوان کرد.

* ماده 92 قانون مجازات اسلامی: در جرائمی که مستلزم پرداخت دیه یا هر ضمان مالی دیگری است؛ دادگاه اطفال و نوجوانان مطابق مقررات مربوط به پرداخت دیه و خسارت حکم می کند.

* ماده 462 قانون مجازات اسلامی: دیه جنایت عمدی و شبه عمدی بر عهده خود مرتکب است.

* ماده 448 قانون مجازات اسلامی: دیه مقدار، مال معینی است که در شرع مقدس به سبب جنایت غیرعمدی بر نفس، عضو یا منفعت، یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد، مقرر شده است.

* ماده 456 قانون مجازات اسلامی: در جنایت بر اعضاء و منافع اعم از عمدی و غیرعمدی در صورت لوث و فقدان ادله دیگر غیر از جنایت مورد ادعاء را اثبات و دیه آن را مطالبه کند، لکن حق قصاص با آن ثابت نمی‌شود.

الف: شش قسم در جنایتی که دیه آن به مقدار دیه کامل است .

ب: پنج قسم در جنایتی که دیه پنج ششم دیه کامل است .

پ: چهار قسم در جنایتی که دیه آن دو سوم دیه کامل است .

ت: سه قسم در جنایتی که دیه آن یک دوم دیه کامل است .

ث: دو قسم در جنایتی که دیه آن یک سوم دیه کامل است .

ج: یک قسم در جنایتی که دیه آن یک ششم دیه کامل یا کمتر از آن است .

ماده 559 قانون مجازات اسلامی: هر گاه در اثر جنایت صدمه ای بر عضو یا منافع وارد آید چنانچه برای آن جنایت در شرع دیه مقدر یا نسبت معینی از آن به شرح مندرج در این قانون مقرر شده باشد مقدار مقرر و چنانچه شرعا مقدار خاصی برای آن تعیین نشده ارش آن قابل مطالبه است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:56

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی گزینشی المپیک ۲۰۱۶ ریو از روز دوم اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغولستان آغاز می شود.

خبرگزاری مهر: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی گزینشی المپیک ریو از روز دوم تا پنجم اردیبهشت ماه به میزبانی اولان باتور مغولستان برگزار خواهد شد. در این مرحله که سومین مرحله گزینشی المپیک بعد از مسابقات جهانی آمریکا و گزینشی قاره‌ای است، سه نفر برتر هر وزن جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد که حمید سوریان و امیر قاسمی منجزی نمایندگان اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران برابر حریفان به میدان خواهند رفت.

بر این اساس برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه:


ساعت ۱۴:۱۵: وزن کشی تمام اوزان (۵۹، ۶۶، ۷۵، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم) کشتی فرنگی

جمعه سوم اردیبهشت ماه:


ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ و ۱۸ تا ۲۰: مسابقات مرحله مقدماتی، رده‌بندی و فینال تمام اوزان کشتی فرنگی
ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ : وزن کشی تمام اوزان کشتی زنان

شنبه چهارم اردیبهشت ماه:

ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ و ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات مرحله مقدماتی، رده‌بندی و فینال تمام اوزان کشتی زنان
ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۷:۴۵: وزن کشی تمام اوزان کشتی آزاد

یکشنبه پنجم شهریورماه:

ساعت ۹ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال تمام اوزان کشتی آزاد

اختلاف ساعت ایران با مغولستان ۴ و نیم ساعت است به طوری که ساعت ۹ صبح به وقت مغولستان، ساعت ۴ و نیم بامداد به وقت ایران است.

مرحله دوم و پایانی رقابتهای گزینشی المپیک به صورت جهانی نیز روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:50

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:50